Instrukcja szybkiej instalacji pakietu oprogramowania ATSS Psycholab Software

Poniżej znajduje się instrukcja instalacji pełnego pakietu programu oprogramowania do obsługi pracowni psychologicznej (psychologia transportu i medycyna pracy). Przed instalacją zachęcam do obejrzenia 2 filmów pokazujących podstawy posługiwania się programem.

YouTube player
YouTube player

Informacje wstępne

Aby korzystać z programu należy:

  • zainstalować bazę danych PostgreSQL w wersji 9.3.x
  • zainstalować program ATSS Psycholab Software
  • po instalacji: wczytać plik licencji otrzymany mailem po zakupie *)

*) w przypadku braku pliku licencji program uruchomi się w trybie edukacyjnym przeznaczonym wyłącznie do użytku niekomercyjnego

Dla wygody i maksymalnego uproszczenia tego procesu przygotowaliśmy specjalny instalator,
który powinien wykonać wszystkie niezbędne czynności automatycznie**).

**) ten instalator to nowość i jest w trakcie testów. Gdyby wystąpił jakiś błąd podczas instalacji – proszę o kontakt.

Jak zainstalować pakiet z użyciem instalatora?

  1. Aktualną wersję instalatora można pobrać klikając w ten link: Instalator APS.
  2. Następnie należy go rozpakować klikając ikonę PRAWYM KLAWISZEM MYSZY i z menu podręcznego wybrać „Wyodrębnij wszystkie…”

    Wyodrębnij wszystkie...

  3. W efekcie pojawi się nowy folder o nazwie „Instalator APS” zawierający plik o takiej samej nazwie (z niebieską ikoną):

    APS Instalator - ikona programu

  4. Proszę uruchomić program z niebieską ikoną (Instalator APS 0.x.x). Jeżeli pojawi się ostrzeżenie o 'nierozpoznanej aplikacji’ należy wykonać kroki jak poniżej:

    windows_defender_krok_1

    windows_defender_krok_2

  5. W końcowym efekcie, na pulpicie powinna pojawić się ikona programu ATSS Psycholab Software

    ATSS Psycholab Software - ikona programu

Rozwiązywanie problemów

  1. Może się zdarzyć, że system Windows (w zależności od wersji systemu) poprosi o zainstalowanie dodatkowej biblioteki. Można ją pobrać ze strony Microsoft, klikając w ten link: Microsoft .NET Desktop Runtime
  2. W przypadku Windows 11, jeżeli pulpit znajduje się na koncie OneDrive – mogą wystąpić problemy z pobraniem pakietu lub uruchomieniem instalatora z poziomu pulpitu. W takiej sytuacji warto przenieść instalator do innego folderu (np. „Pobrane (Downloads)” lub „Dokumenty”) i z tego miejsca wykonać instalację.
  3. Niektóre antywirusy (szczególnie te „darmowe”) mogą blokować w tle pobieranie plików lub instalację programu. W takim przypadku zaleca się wyłączenie ochrony antywirusowej (dotyczy Avast, Kaspersky, podobne)
  4. Jeżeli wystąpią inne problemy przy instalacji, to w folderze instalatora pojawi się plik o nazwie process.log. Proszę o przesłanie tego pliku mailem. Ułatwi to zdiagnozowanie przyczyn.
  5. Jeżeli program po uruchomieniu zgłosi, że nie wykrył żadnej drukarki to można zainstalować wirtualną drukarkę pdf, np. PDFCreator