Poniżej znajduje się instrukcja instalacji pełnego pakietu programu oprogramowania do obsługi pracowni psychologicznej (psychologia transportu i medycyna pracy). Przed instalacją zachęcam do obejrzenia 2 filmów pokazujących podstawy posługiwania się programem.
Informacje wstępne
Aby korzystać z programu należy:
- zainstalować bazę danych PostgreSQL w wersji 9.3.x
- zainstalować program ATSS Psycholab Software
- po instalacji: wczytać plik licencji otrzymany mailem po zakupie *)
*) w przypadku braku pliku licencji program uruchomi się w trybie edukacyjnym przeznaczonym wyłącznie do użytku niekomercyjnego
Dla wygody i maksymalnego uproszczenia tego procesu przygotowaliśmy specjalny instalator,
który powinien wykonać wszystkie niezbędne czynności automatycznie**).
**) ten instalator to nowość i jest w trakcie testów. Gdyby wystąpił jakiś błąd podczas instalacji – proszę o kontakt.
Jak zainstalować pakiet z użyciem instalatora?
- Aktualną wersję instalatora można pobrać klikając w ten link: Instalator APS.
- Następnie należy go rozpakować klikając ikonę PRAWYM KLAWISZEM MYSZY i z menu podręcznego wybrać „Wyodrębnij wszystkie…”
- W efekcie pojawi się nowy folder o nazwie „Instalator APS” zawierający plik o takiej samej nazwie (z niebieską ikoną):
- Proszę uruchomić program z niebieską ikoną (Instalator APS 0.x.x). Jeżeli pojawi się ostrzeżenie o 'nierozpoznanej aplikacji’ należy wykonać kroki jak poniżej:
- W końcowym efekcie, na pulpicie powinna pojawić się ikona programu ATSS Psycholab Software
Rozwiązywanie problemów
- Może się zdarzyć, że system Windows (w zależności od wersji systemu) poprosi o zainstalowanie dodatkowej biblioteki. Można ją pobrać ze strony Microsoft, klikając w ten link: Microsoft .NET Desktop Runtime
- W przypadku Windows 11, jeżeli pulpit znajduje się na koncie OneDrive – mogą wystąpić problemy z pobraniem pakietu lub uruchomieniem instalatora z poziomu pulpitu. W takiej sytuacji warto przenieść instalator do innego folderu (np. „Pobrane (Downloads)” lub „Dokumenty”) i z tego miejsca wykonać instalację.
- Niektóre antywirusy (szczególnie te „darmowe”) mogą blokować w tle pobieranie plików lub instalację programu. W takim przypadku zaleca się wyłączenie ochrony antywirusowej (dotyczy Avast, Kaspersky, podobne)
- Jeżeli wystąpią inne problemy przy instalacji, to w folderze instalatora pojawi się plik o nazwie „process.log„. Proszę o przesłanie tego pliku mailem. Ułatwi to zdiagnozowanie przyczyn.
- Jeżeli program po uruchomieniu zgłosi, że nie wykrył żadnej drukarki to można zainstalować wirtualną drukarkę pdf, np. PDFCreator